gamingcode

Alla inlägg under juni 2018

Av Anton André - 8 juni 2018 17:42

Hallå Hallå!
i mitt tidigare inlägg nämnde jag och hoppades jag att jag skulle hinna få upp lite nya inlägg och uppdateringar här på bloggen under den då kommande veckan, som ni ser misslyckades jag ganska brutalt med det och slutade med att jag nu inte kollat till bloggen på en månad.

Well väl tillbaka för stunden så tänkte jag berätta lite vad för kul grejer som hänt på programmerings- spel- och teknik fronten.

För det första, det har varit två Community Days och lite andra kul event på Pokémon Go, vilket för övrigt är ett spel jag spelar näst intill varje dag om jag har tid. Det har gått hyffsat under både community days och andra event. Har fått chansen att träffa mycket trevligt folk och självklart fånga en hel del Pokémons också :)


Här kommer en liten bild ifrån ett Event då en Region specifik Pokémon blev släppt i sverige för en kort tid

 

lyckades fånga 2 stycken 1 timme innan de skulle försvinna, så var ute och letade i 5 timmar i spöregn. Antar att ni som läser just den här delen vet hur spelet fungerar, men om det nu skulle varar någon som inte vet, så måste man gå ut och leta i verkligheten efter pokémon som "spawnar" d.v.s poppar upp lite här och var i världen. spelet bygger på kartsystem och gör då så att den bygger på mobilens GPS system och kan på det viset hålla koll på vart du är.


Det var väll i stort sett det första stora som hänt men för övrigt så har jag arbetat vidare med studier och liknande. har väll blivit måttligt med programmering men inte mycket kul att dela med sig av här, mest arbete med kollisions avkänning på 2D-"sprites/bilder" i SFML biblioteket med C++ språk. << endl ;)


För det andra så har jag bytt fokus på mitt Fiverr konto om någon är intresserad. Hjälper fortfarande gärna till med programmering och liknande, men har nu främst fokus på illustrationer med hjälp av line-art. Checka gärna på den om ni är intresserade av mitt arbete :D
https://www.fiverr.com/gamingcode/create-black-and-white-lineart-portraits


och sen det Tredje och sista jag tänkte nämna är väll lite allmänt om spelet League of Legends
Många känner säkert till det och dess uppdateringar, det senaste som hänt är väll lite patches, balanceringar och den nya "Champen" Pyke - The Bloodharbor Ripper. Spelar ofta om jag har tid och mainar främst support, vilket gjorde mig extra glad då Pyke är just support. För er som inte spelar spelet kan jag förstå är lite svårt att hänga med på vad jag pratar om då jag använder väldigt mycket termer för de som spelar. Det blir lite väl mycket för mig att förklara så om ni vill sätta er in i det hela och förstå lite mera av vad jag pratar om så föreslår jag att ni går till League of Legends egna sida och läser på lite.


För er som redan kan vad jag snackar om hoppas jag hypar lite med mig över honom också xP om någon skulle känna sig manad och hjälpa mig som fattig student och ändå tänker lägga ut lite pengar på spel eller konsoler använd gärna dessa "affiliate" länkarna för att få tag i RP eller andra kul grejer och samtidigt hjälpa mig klara vardagen lite enklare:
"Oops - har inte lyckats fixa länkarna än så kommer uppdatering om dem senare någon gång :D"


det var nog allt för den här gången. Ha de så hörs vi!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översättning


Skapa flashcards